KIA en DTT: A Tale in Tech
10.03.2023
In de serie A Tale in Tech gaat autofabrikant KIA op zoek naar technologische ontwikkelingen binnen energie, design en AR/VR. Om meer te leren over de toepassing van Augmented Reality binnen innovatieve projecten, kwam KIA langs op het kantoor van DTT.
Technology that moves you
In 2023 lanceerde KIA een campagne voor haar elektrische auto’s: Technology that moves you. Maurice Lede, ook wel bekend van het Klokhuis en 3 op Reis, presenteert hiervoor een videoserie waarin KIA op zoek gaat naar innovaties die ons laten bewegen. In het interview presenteren wij één van onze projecten waarin beweging en innovatie centraal staan: Operatie Z.U.I.V.E.R., een Augmented Reality game die is ontwikkeld in samenwerking met de gemeente Hollands Kroon. De game stimuleert jongeren om te bewegen én beloont hen voor het bijdragen aan een schonere leefomgeving.
De video leidde tot mooie resultaten: zo is de aflevering in de eerste twee maanden al meer dan 1,4 miljoen keer bekeken. De video is hier te bekijken (het segment bij DTT begint op 04:07):
Onze Online Marketing-coördinator Rachel Huijnen staat Maurice Lede te woord over de toepassing van innovatieve technieken.
De aflevering werd ook in het zonnetje gezet in artikelen van Quest en RTL Nieuws.