
Koning Pinguïn: Greenpeace beschermt de Zuidpoolzee met Augmented Reality
Koning Pinguïn maakt de Zuidpoolzee beschermen een winning game.
De Zuidpoolzee – het leefgebied van pinguïns – staat onder druk. Greenpeace voert actie om bewustzijn te creëren over dit fragiele ecosysteem. Samen met Greenpeace ontwikkelden wij de Koning Pinguïn AR app. Ga met augmented reality op zoek naar pinguïns bij jou in de buurt, leer meer over hun leefgebied, en teken de petitie voor het behoud van de Zuidpoolzee.
Op zoek naar pinguïns
Om extra aandacht te krijgen voor het beschermen van de Zuidpoolzee – het leefgebied van de pinguïns – hebben wij als app ontwikkelaar in opdracht van Greenpeace de Koning Pinguïn AR app ontwikkeld. Het concept is vergelijkbaar met het populaire Pokémon GO, alleen gaan gebruikers nu op zoek naar pinguïns. Pinguïn gevonden? Maak dan met behulp van augmented reality een foto van de pinguïn om zo de zoektocht naar de volgende pinguïn te unlocken. Verder bevat de app leuke feitjes, die net als de gemaakte foto's met vrienden kunnen worden gedeeld. Naast de zoektocht kunnen gebruikers in de app ook de petitie tekenen voor het beschermen van de Zuidpoolzee.
Beheer met aandacht voor milieu en veiligheid
Via het CMS kunnen de pinguïns worden gepositioneerd door een locatie op de kaart te selecteren. Wanneer een gebruiker zich binnen twee kilometer van een gepositioneerde pinguïn bevindt, zal de app deze weergeven. Voor gebruikers die zich niet binnen deze radius bevinden, zal er een willekeurige locatie worden gegenereerd. Daarnaast zijn er een aantal verboden gebieden; in deze gebieden zullen geen pinguïns worden gepositioneerd. Denk hierbij aan bijvoorbeeld snelwegen, treinsporen, ziekenhuizen en busbanen.
Wil jij ook een AR app laten maken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Swipende groene vingers binden én belonen. Voor een groeiend en bloeiend klantenbestand
Swipende groene vingers binden én belonen


Landelijk en realtime inzicht in beschikbare ziekenhuisbedden
De realtime bedchecker: Altijd plek voor goede zorg

Serious topic voor een serious game in >8.000 klaslokalen
Nationale Serious Game: kinderen mediawijs maken
