Hoes geocaching game
De Hoes GPS geoquest applicatie is gelanceerd tijdens de UIT-week (Utrechtse Introductie Tijd). De UIT-week is de stadsintroductie voor alle nieuwe studenten die in Utrecht gaan studeren. Het Hoes quest mapping concept is bedacht door vier studenten van de Hogeschool Utrecht. De campagne is geïnitieerd vanuit gemeente Utrecht (afdeling Volksgezondheid) en draagt bij aan het overkoepelende thema "gezond op jezelf (wonen)". De smartphone-game en het bijbehorende verhaal laten zien hoe je als HBO-/WO-student seksueel gezond kunt zijn en laat je nadenken over het onderwerp veilige seks. Met doel dat de student een standvastige mening voor zichzelf vormt. Door middel van storytelling wordt de student door de app en de stad Utrecht begeleid, op zoek naar quests op diverse locaties.
De game wordt gevormd door quests. Een quest kan worden geopend wanneer de gebruiker zich bevindt op een straal van maximaal 50 meter van de quest. Kortom: app ontwikkelaar DTT heeft een GPS functie ingebouwd. Hierdoor worden de gebruikers tot een speurtocht in de stad verleid. Bij elke quest kan de student punten verdienen door bijvoorbeeld een game te spelen, leerzame quizvragen te beantwoorden of een video te kijken. Alle verzamelde punten worden bij elkaar opgeteld om te kijken wie als de winnaar uit de quest komt! Gewonnen? Dan staan er leuke prijzen te wachten!

Swipende groene vingers binden én belonen. Voor een groeiend en bloeiend klantenbestand
Swipende groene vingers binden én belonen


Landelijk en realtime inzicht in beschikbare ziekenhuisbedden
De realtime bedchecker: Altijd plek voor goede zorg

Serious topic voor een serious game in >8.000 klaslokalen
Nationale Serious Game: kinderen mediawijs maken

