Klaar voor de festivalzomer met de Festive app

10.06.2015

Klaar voor de festivalzomer met de Festive app

Festive is de eerste app die het complete festivalaanbod in de Benelux in kaart brengt. DTT heeft zorg gedragen voor de ontwikkeling van zowel de iOS als de Android versie. In een overzichtelijke lijst is informatie over alle evenementen te vinden, zoals line-ups, artiesteninfo, blokkenschema’s en ticketprijzen. Per festival kan alle relevante informatie offline worden opgeslagen. Zo kunnen gebruikers ondanks de beperkte verbinding op het festivalterrein toch de timetable bekijken, en ontvangen zij bijvoorbeeld op tijd een bericht dat hun favoriete act bijna van start gaat.

De app is bedacht door twee Amsterdamse twintigers, Michael Webbers (23) en Nick Falkenberg (27). Als fervente festivalgangers ergerden ze zich aan het feit dat voor ieder evenement een individuele app moest worden gedownload. Hiermee ontstond het idee om een festival platform te ontwikkelen waarin altijd alle actuele festivalinformatie voor handen is. Een platform niet alleen voor festivalliefhebbers, maar ook voor festivals zelf. Festivals krijgen binnen het platform een eigen pagina, waardoor ze zelf geen kostbare app hoeven te ontwikkelen. Bezoekers hebben de optie via de app tickets te bestellen en zich op het programma te oriënteren. Iedere artiest in de line-up heeft een eigen pagina, waarop clips en muziek af te spelen zijn.

"Met de Festive app zijn er alleen maar winnaars. Normaal gesproken betaalt een festival bij een beetje app ontwikkelaar, voor twee apps van kwaliteit (iOS/Android), al snel €10.000,-. Dit hakt stevig in op hun budgeten. Nu ontvangen festivals een app van kwaliteit en met een rijke functionaliteit voor een fractie van deze prijs, dit ook nog in hun eigen huisstijl. Daar komt nog bij dat hun festivals worden getoond in het festival overzicht, waarmee ze beter gevonden zullen worden door festivalfanaten.” zegt Michael Webbers.

De opstartkosten voor de Festive app hebben Nick en Michael uit eigen zak betaald. Tijdens een investeringsronde werd 150.000 euro opgehaald om de apps verder te ontwikkelen. De Nederlandse en Belgische markt gelden daarbij als proeftuin voor de rest van de wereld. Er zijn reeds gesprekken gaande met partners in de VS om op termijn ook het Amerikaanse aanbod in de app op te nemen. Ook wordt nadrukkelijk gekeken naar Europese expansie.

Download de Festive app nu gratis in de Google Play Store of Apple App Store.

Alle succesverhalen omtrent de Festive app:

Frankwatching: Festive-app: Alle festivals van de Benelux in één app
ING: In het nieuws: Prijzen van festivals stijgen
Persberichten.com: Klaar voor de festivalzomer met de Festive app
MarketingOnline: Festive app toont festivalaanbod van de Benelux
EmerceKlaar voor de festivalzomer met de Festive app
Adformatie: Festive app toont festivalaanbod van de Benelux
ConnexieB2BKlaar voor de festivalzomer met de Festive app
MarketingTribuneFestive brengt festivalaanbod Benelux in kaart
DTT blog: Klaar voor de festivalzomer met de Festive app
DTT blog: Uitsturen persbericht over app niet zonder resultaat







Meer blogs