App laten maken: de kosten

App laten maken: de kosten

De kosten om een app te laten maken hangen af van een aantal factoren. En wel: hoe complex is het om de app te bouwen, hoeveel functionaliteiten bevat de app en is er al code beschikbaar voor bepaalde functionaliteiten van de app. Ook de keus voor een native- of hybride app, kan van invloed zijn. Eventuele extra kosten zitten in de periodieke updates en de promotie. Zodoende kunnen de bedragen voor een app nogal uiteenlopen. Hier bij DTT maken we apps van 5.000 tot 100.000+ euro. Meer weten over de kosten voor het maken van een app? Lees dan dit artikel. Of geef ons een belletje voor een vrijblijvend gesprek. Nadat we de in- en outs kennen van het app idee en de opties hebben besproken, kunnen we tijdens een eerste gesprek inschatten hoeveel de app zal gaan kosten. Hieronder vind je een aantal voorbeelden van de prijzen van apps.

App laten maken: de kosten
Rein van Strien

meer weten?

Neemt u dan gerust contact op via de telefoon of e-mail. Wij staan u graag te woord.

De prijs van apps - enkele voorbeelden

Ondanks dat er veel apps gratis uit de apps stores gedownload kunnen worden, zijn ze natuurlijk niet in een middagje gemaakt. Apps vereisen een sterke conceptuele basis, een goede planning, een uitstekende user interface- en experience design en natuurlijk het talent om de app te maken - in design en development. Maar misschien nog wel het belangrijkste is het marktonderzoek. Wat zijn de wensen en kenmerken van de doelgroep waarop de app moet aansluiten (en zich moet terugverdienen)? Wat doen de eventuele concurrenten en hoe zal de app (dus) gepositioneerd moeten worden?

Vergelijk jouw app idee eens met de onderstaande voorbeelden. Vind je het lastig om de kosten in te schatten voor de ontwikkeling van jouw app idee - gezien de diversiteit aan factoren waarmee rekening gehouden wordt tijdens het opstellen van een offerte? Zoals gezegd, neem gerust contact met ons op. Wij hebben hier ervaring mee.

5.000-10.000 euro: Sunflower Loyalty app

Met de Sunflower Loyalty app sparen klanten van de zonnestudio punten om in de toekomst korting te krijgen voor een bezoekje. De kosten van deze app zijn vooral zo laag omdat enkele functionaliteiten reeds in de database van DTT voorkwamen. Neem de scan via een QR-code. Je begrijpt; dit is niet nieuw - dus in een groot bedrijf zoals DTT, ter beschikking.

10.000-25.000 euro: Aslan muziekschool app

Via de Aslan Muziekschool app worden leerlingen van de desbetreffende muziekschool ook in hun vrije tijd betrokken bij de school, de muziek en het verbeteren van hun vaardigheid. Omdat de functies die de app aanbiedt beperkt zijn gebleven, maar hun doel toch nog optimaal bereiken, zijn de kosten van deze app redelijk beperkt gebleven.

25.000-50.000 euro: Blokster app

Blokster is een initiatief van woningbouwverenigingen. De huizen die zij in de verkoop zetten, komen als eerst op deze app. Ook andere verkopers kunnen hun huis via blokster aanbieden. De kosten van deze app liggen tussen de 25.000 en 50.000 euro vanwege de manier de informatie vanuit de database naar de eindgebruiker wordt gebracht, zodat wanneer iemand een huis in Amsterdam Centrum wil bekijken, hij niet uitkomt in Duivendrecht.

50.000-100.000 euro: OSR Star Finder

Met de OSR Star Finder app kan de eindgebruiker de sterrenhemel verkennen. Het typerende kenmerk van de app is Augmented Reality. Men richt de camera op de (zonnige) hemel om de sterrenstelsels 360 graden om zich heen te kunnen zien - door de telefoon te bewegen. De app heeft nog een aantal functies, maar het Augmented Reality-gedeelte heeft de kosten van de app verhoogt.

100.000 en hoger: Listen & Play muziekapp

In tegenstelling tot de eerder genoemde ‘muziek app’, bevindt de Listen & Play muziekapp zich in het hoogste segment qua kosten. Dit komt vooral omdat de app duizenden en duizenden regels aan code kent die ervoor moeten zorgen dat men leert muziek spelen. De app kan gezien worden als een soort docent die moet begrijpen wat de speler doet, om daarop feedback te kunnen geven. Ook is er een CMS systeem gemaakt. Via dit systeem kan muziek worden geupload, geanalyseerd en aan de app worden toegevoegd. De kosten van de app werden ook bepaald vanwege het namaken van pianogeluid, wat een tijdrovende klus was.

BEDRIJFS-APPS ontwikkeld door DTT

BEDRIJFS-APPS

DTT heeft een ruime ervaring in het ontwikkelen van bedrijfs-apps voor zowel intern als extern gebruik. Zo hebben we o.a. de ING Marketing dag app en de BAM Inspiratie oplossing ontwikkeld.

meer
CONSUMENTEN APPS ontwikkeld door DTT

CONSUMENTEN APPS

Onze apps worden zeer goed gewaardeerd in de app stores. Zo hebben we o.a. de succesvolle RIVM Tekenbeet voorlichtingsapp, de Doula Bevallingscoach app en de OSR Augmented Reality app ontwikkeld.

meer
Game apps ontwikkeld door DTT

Game apps

Een game app is een leuke en effectief medium om het bereik en de betrokkenheid van een campagne onder je doelgroep te vergroten. Zo hebben we o.a. de Krasloten December game en de PokerConnect app ontwikkeld.

meer
WEB OPLOSSINGEN ontwikkeld door DTT

WEB OPLOSSINGEN

DTT ontzorgt ook in web ontwikkeling en helpt graag bij het ontwikkelen van succesvolle online marketing strategieën. Zo hebben we o.a. de HG Webshop en de HG Order Portal ontwikkeld.

meer

De kosten voor het maken van een app bij DTT

DTT is een flexibele en meedenkende partner, wat betekent dat we je niet in de kou laten staan wanneer jouw budget niet toereikend is voor het aantal uur wij verwachten te maken voor de ontwikkeling van de app. Er zijn altijd oplossingen te bedenken. Voor de Doula Bevallingscoach app werd DTT zelfs mede eigenaar. In andere gevallen, zoals bedrijfsapps, kunnen er misschien betekenisvolle functies worden geschrapt als de kosten ervan niet opwegen tegenover de baten. Vaak kan een bepaalde functie ook worden vervangen door een andere, welke even goed past in het app concept (en soms zelfs beter is).

Hoe het ook went of keert, het resultaat, dat telt. Dit is onze slogan. En dat is niet voor niets. Als we niet geloven in een app idee of wanneer een app idee niet uit de bus kan komen met een te laag budget, dan beginnen we er niet aan. Het voordeel voor jou: dan gooi jij tenminste geen geld weg in iets dat nooit iets gaat opleveren. Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Dan kun je onder andere inventariseren hoeveel het kost om jouw app te laten maken bij DTT.

Apple development Android development HTML5 development Game development

REFERENTIES VAN ONZE OPDRACHTGEVERS

referentie

ING Bank

Stephan Swerissen, Formulemanager Sparen en Beleggen, januari 2014

"We willen jullie graag nog wat meegeven:

  • Jong, enthousiast, technisch en deskundig bureau
  • Snelle communicatie + goed bereikbaar via telefoon / mail
  • Goed in het uitvoeren van een concreet idee"
referentie

De Lotto

Fiona Mirrer, Coördinator Marketingcommunicatie, januari 2015

"Voor ons populairste en bekendste Kraslot, de December Kalender, kwamen wij met het idee om een leuk spelletje te ontwikkelen die je zowel op de pc als op je telefoon kan spelen. Hiervoor gingen wij op zoek naar een partner in crime en dit is DTT geworden. Ondanks de korte timings heeft DTT Multmedia ons een super spel geleverd: de December Kalender game! Deze game met in de hoofdrol de pinguïn uit het December Kalender Kraslot van 2014 is gebaseerd op een bestaand spel en bedoeld als een gratis fun extraatje. Je kan er geen (geld)prijzen mee winnen, maar wel de hoogste score behalen!

De communicatie verliep vlot, helder en snel en ook met vragen konden wij altijd bij DTT terecht. DTT dacht tevens actief met ons mee hoe we meer downloads konden genereren en gaven ons goede adviezen waar nodig. Kortom, DTT is een uitstekende partner gebleken en mochten wij de game om willen ‘bouwen’ naar het design van een nieuw te ontwikkelen Kraslot gaan wij zeker wederom met DTT samenwerken."

Rein van Strien

meer weten?

Neemt u dan gerust contact op via de telefoon of e-mail. Wij staan u graag te woord.